ГЪДЕЛ

Българин си купи джип за 420 000 хил. лева

Image_5449449_407Българин си поръча джип Range Rover SV Autobiography за 420 000 лева и си го получи от официалния вносител “Мото-Пфое”. Търговците казват, че у нас не липсват и други кандидати да похарчат близо 1000 минимални работни заплати, за да се возят в най-луксозния и най-мощен модел в историята на Land Rover.

Но това е един много, ама много специален автомобил, който не се сглобява на поточна линия, а от специалистите в отдела Special Vehicle Operations с ръчна изработка и такова педантично внимание към детайла, каквото има само при Rolls-Royce (обаче там нямат джип). Затова тиражът на Range Rover SV Autobiography е ограничен и търсенето е по-голямо от предлагането. Всяка държава получава точно определена квота от брой автомобили, като България е една от първите, чиито пътища се “обзавеждат” с този подвижен паметник на модерния лукс.

Ако бъдат поръчани абсолютно всички екстри, цената на джипа ще надмине 460 000 лева. Летвата е висока не само за родните стандарти, тъй като дори в неговата родина Великобритания за толкова пари служител на минимална заплата трябва да се труди 15 години, а у нас – 91. Това обаче не е пречка по републиканската ни пътна мрежа да се движат суперскъпи и бързи коли и да не забравяме, че българин брои над 2 милиона лева за най-мощния сериен автомобил Bugatti.

Новият Range Rover SV Autobiography е събрал всичко най-най-най от технологиите и лукса на култовите офроудъри с марката Land Rover. Инженерите са вдигнали до 550 коня мощността на петлитровия бензинов двигател V8 от алуминий, захранван с горивна смес от компресор суперчарджър. С максимален въртящ момент 680 Nm от 3500 оборота и плавна осемстепенна автоматична трансмисия ZF автомобилът се представя на топниво по отношение на динамиката. Ускорението от 0 до 100 км/ч става неусетно за 5,4 секунди, сякаш е спортен модел, а не дворец с тегло 2,5 тона. Автоматикът превключва предавките толкова бързо и навременно, че водачът едва ли ще използва често красивите хромирани лостчета за ръчна смяна на скоростите от волана. Ако си отпусне крака върху газта, джипът ще достигне максимално ограниченото темпо от 250 км/ч и ще е властелин на всички асфалтирани и неасфалтирани пътища, защото е и първокласен офроудър с възможност да гази във вода с дълбочина почти метър и разполага с просвет 30 см. А ако закачите ремарке, ще тегли до 3,5 тона прикачен товар.

Върховият Range Rover SV Autobiography афишира дискретно, но категорично огромните си възможности да превозва пътници през всякакви терени бързо, сигурно и луксозно. Моделът за първи път се предлага в двуцветна комбинация – горната част на каросерията е черна, а за долната купувачът избира между девет цвята. Четирите ауспуха, емблемата SV Autobiography, ювелирният надпис Range Rover на предния капак, богато декорираната с хром решетка и специфичните вертикални прорези като хриле на предните врати заявяват високите амбиции на автомобила.

Удължената база води до увеличаване на габаритите до 5,19 м, което означава пространство в изобилие в интериора. Стандартното оборудване е безкомпромисно – четиризонов климатроник, четири климатизирани седалки с масажна функция и електрическо регулиране, отопляем волан от дърво или кожа, панорамен покрив, аудиосистема с 29 тонколони и мощност 1700 вата, дигитално радио, навигация, 8-инчов тъчскрин на централната конзола. Водачът работи с апаратура, изработена от твърд алуминий с красиво набраздени детайли, които носят удоволствие при всеки допир. Истинският “трон” се намира не зад волана, а на втория ред вдясно. Това е мястото на царя, разбирай – собственика. И може да бъде оборудвано с платформа за краката, която превръща седалката почти в легло. Двете места отзад също разполагат с централна конзола. От нея излизат масички с електрически механизъм, има и хладилник за бутилка до 1,5 л и две чаши. В задните колони са вградени красиво оформени алуминиеви закачалки за палта, а върху пода са постлани луксозни стелки от ангорска вълна. На гърба на предните седалки са монтирани два монитора с диаметър 10,2 инча, за тях всеки пътник разполага със собствен комплект безжични слушалки.

Огромният и мощен джип притежава серия практични функции като отваряне на багажника с пъхване на крака под бронята и система от камери за 360-градусово наблюдение. Чрез апликация от смартфона си собственикът може да следи разхода на гориво и нивото му в резервоара, дистанционно да командва отключването и заключването, мигачите, клаксона, светлините. С други думи – това е най-луксозният многофункционален автомобил, който е създаван досега. На съответната цена.

Дори седалките за пикник са от кожа

За първи път при Range Rover моделът SV Autobiography предлага опция за подвижен под в багажника. Изработен от алуминий с различни дървени фурнири, той се изтегля навън, за да улесни товаренето и разтоварването. Функционалната двойна врата на багажника позволява използването на две допълнителни седалки, които могат да се използват за пикник например. Те са поместени в багажното отделение, изтеглят се бързо и лесно и също така се прибират в гнездата си. Тези седалки ще се използват за излет сред природата, където пътниците също ще потънат в разкоша на ръчно изработена луксозна кожена тапицерия.

Коментирайте от Фейсбук

Leave a Reply


* Задължително поле

Следвайте ни в:
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssmailFacebooktwittergoogle_pluslinkedinrssmail
Анкетата на Форум

Ще решат ли т. нар бежанци демографската криза на България и Европа?

  • Не, те нямат място тук (58%, 135 Votes)
  • Не, те живеят в средновековието (30%, 70 Votes)
  • Да, имаме нужда от тях (5%, 12 Votes)
  • Да, Европа умира (4%, 10 Votes)
  • Въставаме, посегнат ли на жените (2%, 4 Votes)

Гласували общо: 231

Loading ... Loading ...